Външна обработка на фарове и стопове

Възобновяване на лаковото покритие на автомобила

С течение на времето върху лаковото покритие се натрупват дефекти, като оксидация, драскотини, полепване на индустриални частици, смола, петна от птичи екскременти и насекоми и др. За да бъдат отстранени се прилагат няколко основни операции (пастиране, полиране, финиш) в определен ред. Използват се ротационни и орбитални (DA) полиращи машини.

Какви операции се извършват?
Предварителен подробен оглед на автомобила за определяне състоянието на лаковото покритие по отделните детайли.
Измерване дебелината на лаковото покритие!
Поставяне на експертно мнение за всеки детайл от автомобила: -дали лакът може да бъде възстановен или се налага пребоядисване -броя стъпки на възстановителния процес: полиране в една стъпка, пастиране + полиране в две стъпки, само пастиране или полиране + финиш
Облепване с цел защита на гумени уплатнения, PVC детайли и фуги по купето
Пастиране – процес, при който се отстраняват дълбоки драскотини , дефекти като оксидация и петна причинени от птичи изпражнения или насекоми.
Полиране – процес, при който се отстраняват (заличават) следите причинени от преходния процес
Нанасяне на финиш – обработка на лаковото покритие с много фина паста, разработена да премахва остатъчни драскотини и помътняване (haze), като същевременно придава завършен вид на детайлите и дълбочина на цветовете преди полагане на защитния слой.
Забележка: В зависимост от дълбочината на драскотините и степента на захабяване на лаковите покрития, може да се приложи и водно шлайфане